Startup : firma sprzątająca – wizerunek firmy

Jak rozwijać startup, aby osiągnąć sukces ? Rozważania na podstawie firmy sprzątającej. Wizerunek firmy – czyli to, jak jest postrzegana przez otoczenie – to niezwykle istotna kwestia. Najbardziej charakterystyczną jego cechą jest zmienność – nie jest niczym stabilnym. Z jednej strony można go zarówno wzmocnić, a z drugiej sprawić, że legnie w gruzach.

sprzątanie sypialni - mieszkaniaJeżeli firma posiada pozytywny wizerunek, wówczas o wiele łatwiej jest jej realizować założone cele – nawet jeśli celem będzie sprzątanie mieszkań. W dzisiejszych czasach nabiera to szczególnego znaczenia z uwagi na to, że w każdej branży panuje ogromna konkurencja, co sprawia, że klienci mają bardzo duży wybór. Sposób, w jaki przedsiębiorstwo jest odbierane na zewnątrz to jeden z czynników decydujących o tym czy nabywcy darzą je zaufaniem. Kształtowanie wizerunku uczciwej i rzetelnej firmy jest zatem niezmiernie istotną kwestią. Przy tej okazji pamiętać trzeba o wielu rzeczach, aczkolwiek tą kluczową stanowi komunikacja z otoczeniem. Poprzez otoczenie należy tu rozumieć nie tylko konsumentów, ale i kontrahentów i środki masowego przekazu. Jeśli pozostawi się je bez informacji, reakcje nie będą pozytywne. Tutaj szczególną rolę odgrywa internet a w nich także media społecznościowe.

Gdy spadają wyniki sprzedaży – jak postąpić podczas ratowania startupu

Sytuacja, w której firma zaczyna odnotowywać gorsze wyniki sprzedaży do komfortowych nie należy. Symptom ten należy potraktować poważnie, ponieważ jest on efektem tego, że przedsiębiorstwo nie funkcjonuje na rynku dobrze. W większości przypadków wina leży po stronie firmy, o wiele rzadziej jest to rezultat nagłej zmiany upodobań klientów (na przykład wskutek pojawienia się silnej konkurencji). Problemy mogą także powodować złe decyzje finansowe, a jedną z nich może być na przykład jakaś tania i szybka pożyczka samochodowa – która okaże się bardzo droga i uciążliwa. Niejednokrotnie dzieje się wówczas tak, że przedsiębiorcy tracą chęć do działania, a to tylko pogarsza i tak mało już sprzyjające okoliczności. Drogą do rozwiązania problemów jest restrukturyzacja firmy. Trzeba ją po prostu w odpowiedni sposób zreformować, a odnosi się to do wielu obszarów jej działalności. Modernizacji z całą pewnością wymagać będą działy sprzedaży oraz promocji. Bliżej też należy przyjrzeć się pracownikom oraz systemowi ich wynagradzania i motywowania. Niewykluczone, że i system szkoleń będzie wymagał odświeżenia. Nie wolno zapominać też o szalenie istotnym czynniku jakim jest rentowność klientów.

Rozważania przedstawiłem na podstawie obserwacji firmy w Szczecinie zajmującej się sprzątaniem mieszkań.

This entry was posted on Friday, March 18th, 2016 at 4:27 pm You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

*